טורקיה הציעה לשלוח מטוס כיבוי – ישראל נענתה להצעה

אני שמח לראות שההחלטה שקיבלתי יחד עם ראש הממשלה לבקש סיוע אווירי ממדינות שכנות, מתממשת ובמהירות רבה. ההתגייסות של המדינות השונות לסייע לנו בכזו מהירות, מלמדת על עומק היחסים של אותן מדינות עם ישראל.
איתי גדסי No Comments on טורקיה הציעה לשלוח מטוס כיבוי – ישראל נענתה להצעה

אשה נפצעה קל משאיפת עשן בשריפה בחיפה • טורקיה תשלח מטוס כיבוי לישראל • המדינות ששולחות מטוסי כיבוי לסיוע לישראל הן: יוון, איטליה, קרואטיה, רוסיה, קפריסין וטורקיה. וסה"כ יפעלו 10 מטוסים זרים במרחב האווירי של ישראל

אני שמח לראות שההחלטה שקיבלתי יחד עם ראש הממשלה לבקש סיוע אווירי ממדינות שכנות, מתממשת ובמהירות רבה. ההתגייסות של המדינות השונות לסייע לנו בכזו מהירות, מלמדת על עומק היחסים של אותן מדינות עם ישראל.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הסכם השלום שנחתם עם טורקיה, נציג טורקי פנה לממשלת ישראל בהצעה לשלוח מטוס כיבוי גדול. ישראל נענתה להצעה.

רה"מ נתניהו אמר כי הוא מעריך את ההצעה והסיוע מצד ממשלת טורקיה.

מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וביקש ממנו סיוע. פוטין נענה מייד לבקשת רה"מ נתניהו לסיוע בכיבוי השריפות, ואמר כי רוסיה תשלח באופן מיידי שני מטוסי ענק לכיבוי שריפות. המטוסים הם מדגם be-200 Beriev.

רה"מ נתניהו הודה לנשיא פוטין על ההיענות והסיוע

המדינות ששולחות מטוסי כיבוי לסיוע לישראל הן: יוון, איטליה, קרואטיה, רוסיה, קפריסין וטורקיה.

וסה"כ יפעלו 10 מטוסים זרים במרחב האווירי של ישראל.

מטוס הכיבוי

חיפה: תושבים פונו מבתיהם

ע״פ הנחיות המשטרה תושבי השכונות גבעת אורנים רוממה מרכז חורב רמת חן, רמת ספיר, פינו את בתיהם. מהמשטרה נמסר כי על התושבים להתפנות למרכזי הפינוי שנפתחו: בית יד לבנים ברח' הירקון ומתנ"ס בת גלים.

בעקבות השריפות בחיפה ובאזור, בית החולים כרמל נערך במתכונת חירום. כוחות רפואה מתגברים את בית החולים וחדר המיון מפונה לקבלת נפגעים במידת הצורך.

ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל: "חדר המיון ובית החולים על כל צוותי החירום מוכנים וערוכים לכל תרחיש ".

לחדר המיון בביה"ח כרמל הגיע תושבת שכונת רוממה שבחיפה בת 60 עם פגיעה עקב שאיפת עשן. היא במצב קל ומטופלת בחדר המיון. נכון לעכשיו מדובר בנפגעת היחידה המטופלת כעת במיון כרמל כתוצאה מהשריפות.

מחברת החשמל נמסר כי בשל הסכנה לפגיעה בקווי מתח ותחנות משנה של החברה, הוכרז הבוקר מצב כוננות.

מאז תחילת האירועים עובדי חברת החשמל נמצאים בכל מוקדי השריפות ומנתקים את אספקת החשמל באזורים בהם מתפשטת האש מטעמי בטיחות.

השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, הגיע הבוקר לבסיס חיל האויר בחצור כדי להתרשם ולעמוד מקרוב על היערכות טייסת הכיבוי.

השר ארדן קיבל סקירה ממפקד היחידה האווירית של המשטרה, לגבי פעולות הכיבוי המתבצעות החל משעות הבוקר המוקדמות, אליהם יצטרפו מטוסי כיבוי נוספים שהגיעו לסייע מיוון ומקפריסין.

השר ארדן: "אני שמח לראות שההחלטה שקיבלתי יחד עם ראש הממשלה לבקש סיוע אווירי ממדינות שכנות, מתממשת ובמהירות רבה. ההתגייסות של המדינות השונות לסייע לנו בכזו מהירות, מלמדת על עומק היחסים של אותן מדינות עם ישראל. שיתוף פעולה מהאוויר יהיה גורם מכריע בהשתלטות על השריפות ואני מקווה שאכן נצליח להשתלט על האש בכל המוקדים ברחבי הארץ".



0 תגובות